Siłownia, a dieta

Kwiecień 21, 2017

Zasady ogólne

Czy regularne treningi na siłowni wystarczą, by zbudować wymarzoną sylwetkę? Niestety, nie. Do tego potrzebna jest jeszcze odpowiednia dieta. Odpowiednia, czyli taka, która będzie dostosowana do efektu, jaki chcemy dzięki ćwiczeniom osiągnąć.

Istnieje pewna grupa zasad, których, bez względu na wymarzony cel, musimy przestrzegać. Pierwszą z nich jest rezygnacja z żywności przetworzonej. Nie tylko bowiem zapycha jelita, ale też spowalnia metabolizm i nie pozwala komórkom i tkankom optymalnie pracować. Drugą ważną kwestią jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Od razu też trzeba zaznaczyć, że chodzi tutaj o wodę oraz herbaty ziołowe, a nie gazowane napoje, soki, czy alkohol. Te ostatnie negatywnie wpływają na metabolizm, a tym samym utrudniają uzyskanie wymarzonego efektu.

Dieta na zrzucenie zbędnych kilogramów

Ćwiczenia związane z utratą tkanki tłuszczowej, to przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, które sprawiają, że organizm pracuje na wyższych obrotach, a tym samym bardzo się poci. Wraz z potem uciekają z niego ważne dla zdrowia witaminy i minerały. Dlatego też należy zadbać o ich uzupełnienie codzienną dietą. Wiemy już, że ma być ona pozbawiona żywności przetworzonej, w tym słodyczy, czy gotowych dań. A w co powinna być bogata? W zdrowe tłuszcze, owoce, warzywa i chude mięso.

Dieta wspierająca rzeźbę

Jeśli Twoim celem jest wyrzeźbienie mięśni, odpowiednia dieta jest tak samo ważna, co ćwiczenia. Bez niej, może i mięśnie wypracujesz, ale tkanka skutecznie będzie je zasłaniała. Dlatego należy zacząć od diety redukcyjnej. Polega ona przede wszystkim na obniżeniu ilości przyjmowanych węglowodanów. Zamiast nich do diety należy dołożyć większe ilości białka, w które bogate jest chude mięso, białka jaj czy chude ryby. No i jeszcze tłuszcze – ale te zdrowe oczywiście, występujące w olejach tłoczonych na zimno, oliwie z oliwek, orzechach, migdałach czy łososiu.

Jeśli zaczynasz przygodę z siłownią, koniecznie zmień swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Absolutnie też nie głodź się, bo zrobisz organizmowi wielką krzywdę. Odpowiednio dobrana dieta nie tylko zapewni Ci energię na cały dzień, ale też pomoże uzyskać wymarzony efekt.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.